Online marketing is onmisbaar voor ondernemers
05 april 2024In het laatste decennium heeft er door de digitalisering een enorm transformatie proces plaatsgevonden van het offline naar online gebruik van diensten en middelen. Hierin is verandering de enige constante. Dit heeft gezorgd voor enorme verschuivingen in onze maatschappij. Zowel voor consumenten als bedrijven.
De impact hiervan was reusachtig. Bedrijven die niet flexibel genoeg waren om tijdig in te spelen op deze ontwikkelingen bestaan simpelweg niet meer (Kodak) of hebben de boot gemist (Nokia). Binnen de marketing is er momenteel een verschuiving gaande van de inzet van traditionele media (tv, radio, print) naar die van online media.
Marketing anno 2016
Marketing anno 2016 is directer geworden, gericht op het individu. Het speelt in op de personalisering, een duidelijk trend in de maatschappij. Vormen als database marketing, e-mail marketing en social media marketing geven marketeers tools in handen om hun doelgroepen nu direct en effectief te bereiken. In onze online samenleving ligt de macht bij de klanten. Zij bepalen het moment waarop ze benaderd willen worden en via welke kanalen. Voor bedrijven betekent dit dat het nog belangrijker wordt hun doelgroep te herkennen zodat er met de juiste marketing toepassingen hierop kan worden ingespeeld.De kracht van online marketing
Online marketing geeft zowel kleine- als grote bedrijven unieke mogelijkheden om tegen relatief lage kosten hun potentiële klanten te herkennen en te bereiken. De online marketing inspanningen zijn met web statistieken pakketten zoals Google Analytics snel meetbaar en enorm flexibel. Online campagnes kunnen namelijk snel en actiegericht worden opgezet en er kan worden bijgestuurd indien het resultaat tegenvalt.Laat het ons weten, we horen het graag.
stuur een bericht ››